|
Issue |
Title |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
Os candidatos adultos não tradicionais - “maiores de 23” - e a equidade de acesso à educação superior em Portugal |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Elane Cristina Tonin, José Pedro Amorim, Isabel Menezes |
|
Vol 2, No 1 (2016): jan.-mar. |
Dificuldades de aprendizagem matemática de alunos ingressantes na educação superior |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Wilson de Jesus Masola, Norma Suely Gomes Allevato |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
Práticas extensionistas e pesquisa do ensino superior à distância: uma análise acerca dos Cursos de Administração de Vitória da Conquista – BA |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Layferson Santos Carvalho, Daniele Oliveira de Jesus, Karen dos Santos Lima, Gardenia Tereza Jardim Pereira, Daniela Oliveira Vidal da Silva |
|
Vol 3, No 4 (2017): out-dez. |
The imperative on the innovation and the building of an innovative teaching |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Daniela Pederiva Pensin |
|
Vol 2, No 1 (2016): jan.-mar. |
O perfil do leitor acadêmico dos cursos de bacharelado |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Margarete Maria Soares Bin |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
Práticas pedagógicas no ensino superior brasileiro: uma revisão cienciométrica |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
André Vinícius Valuz Souza, Karina Keyla Tondato, Viviane Barros Maciel |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
Considerações acerca da disciplina de história da matemática nas universidades cearenses: desvendando uma prática docente |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Ana Carolina Costa Pereira, Ana Maria Silva Guedes |
|
Vol 2, No 1 (2016): jan.-mar. |
Reestruturação da disciplina Introdução à Engenharia na Faculdade de Engenharia de Resende: uma proposta com base nas metodologias ativas de aprendizagem |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Mario Anibal Simon Esteves, Jorge Muniz Junior, Julio Cesar Batista, Wagner Pina Stoffel |
|
Vol 4, No 4 (2018): out-dez. |
Supervised curriculum training in Physical Education license course: points for an art state |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Daniele Sotta Ziliotto, Cristina Carta Cardoso de Medeiros |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
Práticas pedagógicas no ensino de histologia: estratégias para incentivar o aluno na consolidação dos conhecimentos |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Vivian Silveira dos Santos Bardini, Marianne Spalding, Luana Vasconcelos, Vanessa Silveira, Miguel Algel Salgado |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
Faculdade de ciências políticas e econômicas, RS: ensino superior e alterações do cotidiano da cidade do Rio Grande |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Patrícia Weiduschadt, Ademir Cavalheiro Caetano |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
A docência na educação superior brasileira: bem público ou educação-mercadoria? |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Francieli Nunes da Rosa |
|
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. |
O respeito pelos interesses dos acadêmicos na formação universitária: formação de cidadãos críticos por meio da alfabetização científica |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Marla Piumbini Rocha, Raquel Lüdtke, Rita de Cássia Morem Cóssio Rodriguez |
|
Vol 3, No 4 (2017): out-dez. |
A profile of researchers in education with productivity grants from Brazil’s National Council for Technological and Scientific Development (CNPq) |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Anderson Cleiton Fernandes Leite, Ivan Rocha Neto |
|
Vol 4, No 3 (2018): jul.-set. |
A reflection about the ENADE: actions for the management of an important evaluation element |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Thiago Henrique Almino Francisco, Erika Cristina Mendonça de Sousa Monteiro, Yuri Borba Vefago, Pedro Antonio de Mello |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
Compreendendo a extensão e sua indissociabilidade com o ensino e a pesquisa no âmbito da educação superior: uma análise qualitativa com o ATLAS.ti |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Fábio Roberto Pillatt, Claudir Miguel Zuchi, Cátia Maria Nehring, Maria Cristina Pansera |
|
Vol 4, No 2 (2018): abr.-jun. |
Student assistance in higher education policy in Brazil |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Larissa Cavalcanti de Albuquerque |
|
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. |
Autorregulação da aprendizagem no ensino superior a distância: o que dizem os estudantes? |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Rafael Fonseca de Castro |
|
Vol 4, No 1 (2018): jan-mar. |
The state of the art of gamification practices in the process of teaching and learning in Higher Education |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Alexandre de Souza Vieira, Alexandre Peixoto Saibert, Manoel Joaquim Ramos Neto, Thailson Mota da Costa, Nataliana de Souza Paiva |
|
Vol 4, No 1 (2018): jan-mar. |
Academic satisfaction in students of the undergraduate Course in Basic Education of the Pedagogical University - Delegation of Nampula |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Ivo Félix Caroa de Sousa Salomão, Mussa Abacar, Gildo Aliante |
|
Vol 3, No 2 (2017): abr.-jun. |
O ensino superior em Barbacena/MG: um estudo sobre demanda e qualificação |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Daniela Fantoni de Lima Alexandrino, José Alexandrino Filho |
|
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. |
Educação e mercantilização: um estudo sobre a expansão do setor de ensino superior privado no Brasil a partir da década de 1990 |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Acson Gusmão Franca |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
The Enlightenment according to Immanuel Kant and some implications in the context of contemporary education |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Michel Gustavo de Almeida Silva, Eli Vagner Francisco Rodrigues |
|
Vol 4, No 3 (2018): jul.-set. |
Social representations about teacher-student relationship in higher education |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Esther Cosso, Maria Laura Puglisi Barbosa Franco, Janaína da Silva Gonçalves Fernandes |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
Biotechnology Summer Course: a report of the experience at Federal University of Ouro Preto |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Cyntia Silva Ferreira, Erica Milena de Castro Ribeiro, Simone Pinto Carneiro, Fábio Augusto Rodrigues e Silva, Breno de Mello Silva |
|
Vol 4, No 1 (2018): jan-mar. |
Bildung: a nebula in contemporary education |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Leandro José Kotz |
|
Vol 6, No 2 (2022): abr.-jun. |
Relato de experiência em educação do campo: formação contraepistemológica |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Domingos Rodrigues da Trindade, Eugênia da Silva Pereira, Vanessa Dias de Lima |
|
Vol 4, No 4 (2018): out-dez. |
Sexual education and university: undergraduates’ understanding of sexuality and gender |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Ana Paula Leivar Brancaleoni, Rosemary Rodrigues de Oliveira, Caio Samuel Franciscati da Silva |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
Project-Based Learning: Physical Education Business Fair case |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Daniel Zonzini Voltan, Beatriz Leme Passos Carvalho |
|
Vol 4, No 3 (2018): jul.-set. |
Teaching and learning in distance education: the use of games as a didactic-pedagogical proposal in the teaching of the administration - a report of experience |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Jhony Pereira Moraes |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
An analysis on the use of digital information and communication technologies (DICT) in training teachers of mathematics, chemistry and biological sciences of a Paraná public university |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Andressa Caroline Faccioni, Dileize Valeriano da Silva, Sandra Regina de Moraes |
|
Vol 4, No 3 (2018): jul.-set. |
Ethnic-racial relations in the perspective of the health of the black population in the medical course: curricular analysis |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Maria Cristina da Conceição, Jorge Luís de Souza Riscado, Rosana Quintella Brandão Vilela |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
Gamification as a teaching strategy for undergraduate physiotherapy at PUCPR |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Barbara Maria Camilotti, Lara Guerios |
|
Vol 4, No 3 (2018): jul.-set. |
The importance of simulated evidence and monitoring in the laboratory of Histology |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Francisco Pedro Olimpio de Albuquerque Sales, Maria Auxiliadora Silva Oliveira |
|
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. |
Impact of photographic atlas of anatomy on the performance and autonomy of the medical student |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
João Pedro Vaz de Lima, Renann Cabanêz de Castro Souza, Giovanna Zambon Diniz, Jorge Reis Cupertino Filho, Vivian de Oliveira Sousa Corrêa |
|
Vol 6, No 2 (2022): abr.-jun. |
Psychology academic formation: evaluating professional social skills among universities students |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Alberdgrijsat Alessandra Ramos Reis, Nádia Prazeres Pinheiro-Carozzo |
|
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. |
The environmental theme in the daily life of undergraduate courses: bibliographical survey based on the works published in ENALIC (2010 to 2018) |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Lorena Silva Huebra, Cláudio Alves Pereira |
|
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. |
Expansion of Higher Distance Education: Its main reasons |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Paulo de Sá Filho |
|
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. |
World café: experience report of a teaching-learning technique |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Tamires Feitosa de Lima, Chiara Lubich Medeiros de Figueiredo, Raimunda Hermelinda Maia Macena |
|
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. |
Avaliação dos cursos do Sistema Universidade Aberta do Brasil sob a perspectiva dos estudantes |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Armando Araujo de Souza Junior, Ricardo Jorge da Cunha Costa Nogueira, Jurandir Moura Dutra, Joao Victor Figueiredo Cardoso Rodrigues |
|
1 - 40 of 40 Items |
|