Search


 
Issue Title
 
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. Suicidal behavior in Brazilian higher education: an integrative review Abstract  PDF (Português (Brasil))
Melissa Itada Silvério, Leonardo Santos de Souza, Camélia Santina Murgo
 
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. O respeito pelos interesses dos acadêmicos na formação universitária: formação de cidadãos críticos por meio da alfabetização científica Abstract  PDF (Português (Brasil))
Marla Piumbini Rocha, Raquel Lüdtke, Rita de Cássia Morem Cóssio Rodriguez
 
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. Formação docente nos cursos de Pós-Graduação e as políticas públicas no Brasil Abstract  PDF (Português (Brasil))
Bruna dos Santos Bolda, Vania Tanira Biavatti
 
Vol 4, No 1 (2018): jan-mar. Academic satisfaction in students of the undergraduate Course in Basic Education of the Pedagogical University - Delegation of Nampula Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Ivo Félix Caroa de Sousa Salomão, Mussa Abacar, Gildo Aliante
 
Vol 3, No 4 (2017): out-dez. From theory to practice: the formation of the contemporary administrator stimulated by active methodologies Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Ana Maria Jerônimo Soares, Rodrigo Leone Alves, Elma Núbia de Medeiros Araújo Targino
 
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. Barriers to the internationalization of higher education professors Abstract  PDF (Português (Brasil))
Anna Clara Silva Rodrigues, André Luiz Mendes Athayde
 
Vol 6, No 2 (2022): abr.-jun. Qualification of learning in the Law course by the feedback of the evaluation Abstract  PDF (Português (Brasil))
Adival Aparecido de Oliveira, Susana Gakyia Caliatto
 
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. Faculdade de ciências políticas e econômicas, RS: ensino superior e alterações do cotidiano da cidade do Rio Grande Abstract  PDF (Português (Brasil))
Patrícia Weiduschadt, Ademir Cavalheiro Caetano
 
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. A docência na educação superior brasileira: bem público ou educação-mercadoria? Abstract  PDF (Português (Brasil))
Francieli Nunes da Rosa
 
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. A docência no ensino superior: reflexões e perspectivas Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Rúbia Emmel, Alexandre José Krul
 
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. Práticas pedagógicas no ensino superior brasileiro: uma revisão cienciométrica Abstract  PDF (Português (Brasil))
André Vinícius Valuz Souza, Karina Keyla Tondato, Viviane Barros Maciel
 
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. Autorregulação da aprendizagem no ensino superior a distância: o que dizem os estudantes? Abstract  PDF (Português (Brasil))
Rafael Fonseca de Castro
 
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. Leitura e pesquisa como prática para aulas interativas no ensino superior: relato de experiência Abstract  PDF (Português (Brasil))
Neide Pena Cária, Susana Gakyia Caliatto, Nelson Lambert de Andrade
 
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. A construção da identidade docente por bacharéis no ensino superior Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Catiane Raquel Sousa Fernandes, Izabel Luíza Rodrigues de Sousa Viana, Aurilene de Macedo Alves, Luciana Soares Macedo, Ana Maria Gomes de Sousa Martins, Malvina Thais Pacheco Rodrigues
 
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. A construção da profissão de educador social no Ensino Superior Brasileiro: novas possibilidades de formação? Abstract  PDF (Português (Brasil))
Arthur Vianna Ferreira
 
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. Mediação didática no Ensino Superior – inventividade, níveis de abstração e o uso da metáfora como recurso didático no ensino de Sociologia Abstract  PDF (Português (Brasil))
Ivan Penteado Dourado
 
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. Compreendendo a extensão e sua indissociabilidade com o ensino e a pesquisa no âmbito da educação superior: uma análise qualitativa com o ATLAS.ti Abstract  PDF (Português (Brasil))
Fábio Roberto Pillatt, Claudir Miguel Zuchi, Cátia Maria Nehring, Maria Cristina Pansera
 
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. Adequações contemporâneas ao processo avaliativo tradicional no ensino superior: da tradição jesuítica à pluralidade metodológica Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Tiago Luis Brugnera
 
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. The continuing training of higher education professors and its relationship with the National Curriculum Guidelines Abstract  PDF (Português (Brasil))
Maria Isabel Lopes, Tiago Weizenmann
 
Vol 4, No 2 (2018): abr.-jun. The relationship between schooling and poverty: an analysis of policies for democratization of access to higher education in Brazil Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Cassiana Ferreira Simões, Shirlena Campos de Souza Amaral
 
Vol 4, No 4 (2018): out-dez. Knowledge of Brazilian higher education students about academic plagiarism Abstract  PDF (Português (Brasil))
Mayck Silva Barbosa, Silveny Meiga Alves Vieira, Daniela Rocha Rafael
 
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. Pedagogical strategies in specialized educational service in higher education: a comparative study Abstract  PDF (Português (Brasil))
Ana Angelica Martins Matos, Rita de Cássia Araújo Abrantes dos Anjos, Renato Brito de Oliveira, Soraya Dayanna Guimarães Santos
 
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. O ensino de avaliação psicológica e as tendências pedagógicas: possibilidades para um planejamento crítico Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Darlene Pinho Fernandes de Moura
 
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. Racismo institucional e as oportunidades acadêmicas nas IFES Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Leonardo Barbosa e Silva
 
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. Gamification as a teaching strategy for undergraduate physiotherapy at PUCPR Abstract  PDF (Português (Brasil))
Barbara Maria Camilotti, Lara Guerios
 
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. Integrated use of active teaching methods in Science and Technology subjects in higher education Abstract  PDF (Português (Brasil))
José Augusto Oliveira Huguenin
 
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. Analysis of the contextualization perspective in chemistry teaching and rupture with the positivist paradigm Abstract  PDF (Português (Brasil))
Luciano Gomes Órfão, Márcia Helena Alvim
 
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. Project-Based Learning: Physical Education Business Fair case Abstract  PDF (Português (Brasil))
Daniel Zonzini Voltan, Beatriz Leme Passos Carvalho
 
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. Integrative neutralization volumetry experiment using alternative indicator for under graduation Abstract  PDF (Português (Brasil))
Tatiane Brescovites Matias, Vanessa Machado da Silva Santos, Sandra Inês Adams Angnes Gomes, Edneia Durli Giusti, João Paulo Stadler
 
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. Expansion of Higher Distance Education: Its main reasons Abstract  PDF (Português (Brasil))
Paulo de Sá Filho
 
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. World café: experience report of a teaching-learning technique Abstract  PDF (Português (Brasil))
Tamires Feitosa de Lima, Chiara Lubich Medeiros de Figueiredo, Raimunda Hermelinda Maia Macena
 
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. O desempenho acadêmico dos estudantes cotistas e não cotistas no contexto inclusivo da Lei 12.711: uma análise comparativa na Universidade Federal Rural do Semi-Árido Abstract  PDF (Português (Brasil))  HTML (Português (Brasil))
Augusto Carlos Pavão, Celeneh Rocha de Castro
 
1 - 32 of 32 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"