|
Issue |
Title |
|
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. |
Suicidal behavior in Brazilian higher education: an integrative review |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Melissa Itada Silvério, Leonardo Santos de Souza, Camélia Santina Murgo |
|
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. |
O respeito pelos interesses dos acadêmicos na formação universitária: formação de cidadãos críticos por meio da alfabetização científica |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Marla Piumbini Rocha, Raquel Lüdtke, Rita de Cássia Morem Cóssio Rodriguez |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
Barriers to the internationalization of higher education professors |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Anna Clara Silva Rodrigues, André Luiz Mendes Athayde |
|
Vol 6, No 2 (2022): abr.-jun. |
Qualification of learning in the Law course by the feedback of the evaluation |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Adival Aparecido de Oliveira, Susana Gakyia Caliatto |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
Faculdade de ciências políticas e econômicas, RS: ensino superior e alterações do cotidiano da cidade do Rio Grande |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Patrícia Weiduschadt, Ademir Cavalheiro Caetano |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
A docência na educação superior brasileira: bem público ou educação-mercadoria? |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Francieli Nunes da Rosa |
|
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. |
Formação docente nos cursos de Pós-Graduação e as políticas públicas no Brasil |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Bruna dos Santos Bolda, Vania Tanira Biavatti |
|
Vol 4, No 1 (2018): jan-mar. |
Academic satisfaction in students of the undergraduate Course in Basic Education of the Pedagogical University - Delegation of Nampula |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Ivo Félix Caroa de Sousa Salomão, Mussa Abacar, Gildo Aliante |
|
Vol 3, No 4 (2017): out-dez. |
From theory to practice: the formation of the contemporary administrator stimulated by active methodologies |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Ana Maria Jerônimo Soares, Rodrigo Leone Alves, Elma Núbia de Medeiros Araújo Targino |
|
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. |
A docência no ensino superior: reflexões e perspectivas |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Rúbia Emmel, Alexandre José Krul |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
Práticas pedagógicas no ensino superior brasileiro: uma revisão cienciométrica |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
André Vinícius Valuz Souza, Karina Keyla Tondato, Viviane Barros Maciel |
|
Vol 2, No 3 (2016): jul.-set. |
Compreendendo a extensão e sua indissociabilidade com o ensino e a pesquisa no âmbito da educação superior: uma análise qualitativa com o ATLAS.ti |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Fábio Roberto Pillatt, Claudir Miguel Zuchi, Cátia Maria Nehring, Maria Cristina Pansera |
|
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. |
Adequações contemporâneas ao processo avaliativo tradicional no ensino superior: da tradição jesuítica à pluralidade metodológica |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Tiago Luis Brugnera |
|
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. |
Autorregulação da aprendizagem no ensino superior a distância: o que dizem os estudantes? |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Rafael Fonseca de Castro |
|
Vol 2, No 2 (2016): abr.-jun. |
Leitura e pesquisa como prática para aulas interativas no ensino superior: relato de experiência |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Neide Pena Cária, Susana Gakyia Caliatto, Nelson Lambert de Andrade |
|
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. |
A construção da identidade docente por bacharéis no ensino superior |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Catiane Raquel Sousa Fernandes, Izabel Luíza Rodrigues de Sousa Viana, Aurilene de Macedo Alves, Luciana Soares Macedo, Ana Maria Gomes de Sousa Martins, Malvina Thais Pacheco Rodrigues |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
A construção da profissão de educador social no Ensino Superior Brasileiro: novas possibilidades de formação? |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Arthur Vianna Ferreira |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
Mediação didática no Ensino Superior – inventividade, níveis de abstração e o uso da metáfora como recurso didático no ensino de Sociologia |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Ivan Penteado Dourado |
|
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. |
O ensino de avaliação psicológica e as tendências pedagógicas: possibilidades para um planejamento crítico |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Darlene Pinho Fernandes de Moura |
|
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. |
Racismo institucional e as oportunidades acadêmicas nas IFES |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Leonardo Barbosa e Silva |
|
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. |
The continuing training of higher education professors and its relationship with the National Curriculum Guidelines |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Maria Isabel Lopes, Tiago Weizenmann |
|
Vol 4, No 2 (2018): abr.-jun. |
The relationship between schooling and poverty: an analysis of policies for democratization of access to higher education in Brazil |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Cassiana Ferreira Simões, Shirlena Campos de Souza Amaral |
|
Vol 4, No 4 (2018): out-dez. |
Knowledge of Brazilian higher education students about academic plagiarism |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Mayck Silva Barbosa, Silveny Meiga Alves Vieira, Daniela Rocha Rafael |
|
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. |
Pedagogical strategies in specialized educational service in higher education: a comparative study |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Ana Angelica Martins Matos, Rita de Cássia Araújo Abrantes dos Anjos, Renato Brito de Oliveira, Soraya Dayanna Guimarães Santos |
|
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. |
Analysis of the contextualization perspective in chemistry teaching and rupture with the positivist paradigm |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Luciano Gomes Órfão, Márcia Helena Alvim |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
Gamification as a teaching strategy for undergraduate physiotherapy at PUCPR |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Barbara Maria Camilotti, Lara Guerios |
|
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. |
Integrated use of active teaching methods in Science and Technology subjects in higher education |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
José Augusto Oliveira Huguenin |
|
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. |
Expansion of Higher Distance Education: Its main reasons |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Paulo de Sá Filho |
|
Vol 6, No 4 (2022): out.-dez. |
World café: experience report of a teaching-learning technique |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Tamires Feitosa de Lima, Chiara Lubich Medeiros de Figueiredo, Raimunda Hermelinda Maia Macena |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
Project-Based Learning: Physical Education Business Fair case |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Daniel Zonzini Voltan, Beatriz Leme Passos Carvalho |
|
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. |
Integrative neutralization volumetry experiment using alternative indicator for under graduation |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Tatiane Brescovites Matias, Vanessa Machado da Silva Santos, Sandra Inês Adams Angnes Gomes, Edneia Durli Giusti, João Paulo Stadler |
|
Vol 3, No 3 (2017): jul-set. |
O desempenho acadêmico dos estudantes cotistas e não cotistas no contexto inclusivo da Lei 12.711: uma análise comparativa na Universidade Federal Rural do Semi-Árido |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Augusto Carlos Pavão, Celeneh Rocha de Castro |
|
1 - 32 of 32 Items |
|