|
Issue |
Title |
|
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. |
TIC no ensino e na formação de professores: reflexões a partir da prática docente |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Carlos Alberto de Vasconcelos, Eliane Vasconcelos Oliveira |
|
Vol 2, No 4 (2016): out.-dez. |
Considerações acerca da disciplina de história da matemática nas universidades cearenses: desvendando uma prática docente |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Ana Carolina Costa Pereira, Ana Maria Silva Guedes |
|
Vol 4, No 4 (2018): out-dez. |
Alphabetization and literacy: some conceptions of professors in continuous training |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Carmen Regina Gonçalves Ferreira |
|
Vol 4, No 1 (2018): jan-mar. |
ICT: an investigation through official documents in the Training of Chemistry Teachers |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Jussany Maria de Barros Moreira, Dulcinéia Estér Pagani Gianotto, Carlos Alberto de Oliveira Magalhães Júnior |
|
Vol 3, No 1 (2017): jan-mar. |
A construção da identidade docente por bacharéis no ensino superior |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
|
Catiane Raquel Sousa Fernandes, Izabel Luíza Rodrigues de Sousa Viana, Aurilene de Macedo Alves, Luciana Soares Macedo, Ana Maria Gomes de Sousa Martins, Malvina Thais Pacheco Rodrigues |
|
Vol 4, No 4 (2018): out-dez. |
Exploring the slide rule as a didactic resource in multiplication teaching for training of mathematics teachers |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Andressa Gomes dos Santos, Verusca Batista Alves, Ana Carolina Costa Pereira |
|
Vol 6, No 3 (2022): jul.-set. |
An analysis on the use of digital information and communication technologies (DICT) in training teachers of mathematics, chemistry and biological sciences of a Paraná public university |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Andressa Caroline Faccioni, Dileize Valeriano da Silva, Sandra Regina de Moraes |
|
Vol 6, No 1 (2022): jan.-mar. |
Analysis of the contextualization perspective in chemistry teaching and rupture with the positivist paradigm |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Luciano Gomes Órfão, Márcia Helena Alvim |
|
Vol 5, No 1 (2019): jan.-mar. |
The environmental theme in the daily life of undergraduate courses: bibliographical survey based on the works published in ENALIC (2010 to 2018) |
Abstract
PDF (Português (Brasil))
|
Lorena Silva Huebra, Cláudio Alves Pereira |
|
1 - 9 of 9 Items |
|