The use of Information Technology and Communication - ICT in education and knowledge of traditional publicity people and sociobiodiversity

Authors

  • Bruno Mello Corrêa de Barros Programa de Pós-Graduação em Direito da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
  • Isabel Christine Silva De Gregori Programa de Pós-Graduação em Direito - PPGD da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

DOI:

https://doi.org/10.18256/2238-0604.2018.v14i1.1136

Keywords:

Biodiversity, Knowledge, Education, Information, Technology

Abstract

This article presupposes promote a reflection on the use of Information and Communication Technologies with a view to facilitate and promote information about the knowledge of traditional peoples, and also promoting protective behaviors sociobiodiversity using digital platforms. Thus, for this purpose, it is intended, at first mention about the contemporary paradigm and look at the protection of biodiversity, as a second point, the use we explore the digital platforms, especially the Internet, as tools to publicize and educate about the knowledge of traditional peoples, sociobiodiversity and natural resources. Meanwhile, to achieve the proposed plan will be used as methodological support, deductive approach method and the method of monographic procedure. This time, it is viable the use of ICT, especially the Internet, as a means spreader ideas, concepts and especially information on the uses and customs, biodiversity and protection of natural resources in danger and constant erosion. The use of technical and scientific means enables a wide range of people have access to this information and from such exercise spectrum proactive behavior for the protection of natural resources and nature.

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Author Biographies

  • Bruno Mello Corrêa de Barros, Programa de Pós-Graduação em Direito da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
    Mestrando em Direito pela Universidade Federal de Santa Maria – UFSM. Área de Concentração: Direitos Emergentes na Sociedade Global. Linha de Pesquisa: Direitos na Sociedade em Rede. Bacharel em Direito pelo Centro Universitário Franciscano – UNIFRA. Membro pesquisador do Grupo de Pesquisa cadastrado no CNPq, intitulado CEPEDI – Centro de Estudos e Pesquisas em Direito e Internet. De 2014 a 2015 participou do grupo Núcleo de Direito Informacional - NUDI, também cadastrado no CNPq. Membro do Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Direito – CONPEDI e membro associado da Academia Nacional de Estudos Transnacionais – ANET. Parecerista permanente da Revista de Estudos Jurídicos UNESP. Autor de artigos, trabalhos acadêmicos e capítulos de livros relacionados à temática de Direito e Internet, Direito da Criança e do Adolescente, bem como a Democratização da Mídia e utilização das Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs.
  • Isabel Christine Silva De Gregori, Programa de Pós-Graduação em Direito - PPGD da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
    Doutora em Desenvolvimento Regional pela Universidade de Santa Cruz do Sul - UNISC (2007), Mestre em Integração Latino-Americana pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM (2000). Professora do Programa de Pós- Graduação Stricto Sensu da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Direito da Sociobiodiversidade - GPDS, registrado no Diretório de Grupos do CNPq e certificado pela UFSM e líder do Grupo de Pesquisa em Propriedade Intelectual na Contemporaneidade, registrado no Diretório de Grupos do CNPq e certificado pela UFSM. Atualmente é Chefe do Departamento da UFSM. Desenvolve pesquisas nas áreas de Direito Público; Direito Ambiental; Direito Ambiental Urbanístico; Propriedade Intelectual.

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Published

2018-04-30

Issue

Section

Ethics, Citizenship and Sustainability

How to Cite

BARROS, Bruno Mello Corrêa de; SILVA DE GREGORI, Isabel Christine. The use of Information Technology and Communication - ICT in education and knowledge of traditional publicity people and sociobiodiversity. Revista Brasileira de Direito, Passo Fundo, RS, Brasil, v. 14, n. 1, p. 380–397, 2018. DOI: 10.18256/2238-0604.2018.v14i1.1136. Disponível em: https://seer.atitus.edu.br/index.php/revistadedireito/article/view/1136. Acesso em: 27 sep. 2025.