Espaço local, cidadania e inclusão social: perspectivas a partir das políticas públicas educacionais
DOI:
https://doi.org/10.18256/2238-0604/revistadedireito.v7n2p104-126Abstract
O presente estudo visa à reflexão acerca da cidadania e da inclusão social através da implementação de políticas públicas educacionais no espaço local. Para tanto, a política pública educacional vem assumida como pressuposto para o desenvolvimento pleno da cidadania e a inclusão social, mostrando-se imprescindível para a consolidação do modelo de Estado Democrático de Direito.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-10-07
Issue
Section
Article
License
I declare the present article unpublished, as well as not be subject to any other submission process to another scientific journal.
I declare that I authorize the publication of the article by the magazine on the World Wide Web and the knowledge about non-remuneration by virtue of its publication, with no copyright of an equity nature.
Also, as author, I take civil and criminal responsibility for the content of the published work, after reading the guidelines for authors and agreeing with them.
The work can be accessed by any interested party and reproduced and / or published provided that proper reference is made according to the ABNT for the purpose of dissemination of scientific academic production.How to Cite
DA COSTA, Marli Marlene Moraes; REIS, Suzéte da Silva. Espaço local, cidadania e inclusão social: perspectivas a partir das políticas públicas educacionais. Revista Brasileira de Direito, Passo Fundo, RS, Brasil, v. 7, n. 2, p. 104–126, 2011. DOI: 10.18256/2238-0604/revistadedireito.v7n2p104-126. Disponível em: https://seer.atitus.edu.br/index.php/revistadedireito/article/view/269. Acesso em: 1 sep. 2025.