Generation Y and innovation in the labor market

Kelly Zanon De Bortoli Pisoni

Resumen


Generation Y is the aggregate labor market so that brings a different behavioral culture of other generations. These young people have a multitude of ideas and proposals to change the world around you. The paper presents a theoretical study of Generation Y in the context of innovation in the labor market. The literature from published references on the subject points out trends that characterize the behavior and social practices of Generation Y, among which is innovation, which encourages young people to provide solutions to the way things are done. Generation Y has the necessary skills to innovate: they risk, are creative, have the technology, are bold, in short, are reinventing the traditional way of work, influencing the labor structure. These characteristics, combined with the leadership and management can help organizations face the competitive world of business, seeking forms of action to permit innovation. Challenge young people in the proposed differentiated solutions is a way to encourage them to produce. However, they need the experience of other generations, who know the business, they are not able to do it alone.

Texto completo:

PDF (Português (Brasil))

Referencias


Batista, F. O. A. (2010). Grupos Geracionais e o Comprometimento Organizacional: Um Estudo em uma Empresa Metalúrgica de Caxias do Sul. (Dissertação de Mestrado). Universidade de Caxias do Sul, Caxias do Sul.

Bessant, J.; Tidd, J. (2009). Inovação e empreendedorismo. Porto Alegre, RS: Bookman.

Gil, A. C. (2010). Como elaborar projetos de pesquisa. 5. ed. São Paulo, SP: Atlas.

Kelley, T.; Littman, J. (2007). As 10 faces da inovação: estratégias para turbinar a criatividade. Rio de Janeiro, RJ: Elsevier.

Lipkin, N.; Perrymore, A. (2010). A geração “Y” no trabalho: como lidar com a força de trabalho que influenciará definitivamente a cultura da sua empresa. Rio de Janeiro, RJ: Elsevier.

Oliveira, S. (2010). Geração Y – O nascimento de uma nova versão de líderes. São Paulo, SP: Integrare.

Severino, A J. (2000). Metodologia do trabalho científico. 21. ed. São Paulo, SP: Cortez.

Silva, A. (2003). Inovação: Como criar ideias que geram resultados. Rio de Janeiro, RJ: Qualitymark.

Tapscott, D. (2010). A Hora da Geração Digital. Rio de Janeiro, RJ: Agir Negócios.




DOI: https://doi.org/10.18256/2175-5027/psico-imed.v7n1p87-91

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.




Copyright (c) 2015 Revista de Psicologia da IMED

ISSN 2175-5027

Licencia de Creative Commons
La Revista de Psicologia da IMED está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.

BASES DE DADOS E INDEXADORES

 DOAJ.jpg Periódicos CAPES
latindex.jpg
 
dialnet.png
 
REDIB
Diadorim.jpg
    SIS
circ.png