Program for the Promotion of Children’s Socio-cognitive development Part 1: Children’s Intervention
DOI:
https://doi.org/10.18256/2175-5027/psico-imed.v5n2p98-102Resumo
"How can we maximize the potential of children in terms of their social-cognitive development?" The biomechanical relevance of this issue and the consideration that the relationship between social-cognitive abilities and pro-social behavior may be mediated by situational variables were the main basis for building a program that promotes the social-cognitive development in children. Two groups were attended in this program: parents with children up to 12 years and children from 7-12 years, in a parallel intervention, intending to maximize the potential of children in the development of empathic responses and pro-social interactions. This article intends to present the program, giving particular attention to the children’s intervention.Downloads
Os dados de download ainda não estão disponíveis.
Downloads
Publicado
2013-12-01
Edição
Seção
Empirical Research
Licença
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude da aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais, conforme a licença Creative Commons abaixo.
A RPI exime-se de quaisquer responsabilidades civis ou legais em relação aos conteúdos publicados, ficando estes a cargo dos respectivos autores.

Revista de Psicologia da IMED (RPI), da Atitus é licenciada com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.
Baseado no trabalho de https://seer.atitus.edu.br/index.php/revistapsico
Como Citar
Lucas, C. V., & Soares, L. (2013). Program for the Promotion of Children’s Socio-cognitive development Part 1: Children’s Intervention. Revista De Psicologia Da IMED, 5(2), 98-102. https://doi.org/10.18256/2175-5027/psico-imed.v5n2p98-102